Ei pidä jäädä tuleen makaamaan

Niin se vaan tämäkin viikko hurahti kuin siivillä. Aika menee niin vauhdilla. Muutama viikko vielä ja alkaa loma. Kauan odotettu loma. Pääsee keskittymään treeniin ja diettiin entistäkin paremmin.
Syksyllä sitten alkaakin aivan uudet kuviot arki elämässäni. Uusia haasteita, uusia unelmia! Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Pala palalta sitä tässä jo rakennetaan. Oletteko kuulleet sanonnan ” ei pidä jäädä tuleen makaamaan”? Näin minä juuri aijon tehdä. Ottaa riskin jotta voin olla tulevaisuudessa vieläkin onnellisempi ja nauttia siitä mitä teen jokaisella elämän osa alueella. Toki hyppääminen uusiin juttuihin vähän jännittää ja hirvittää mutta huomaan jo nyt suurta helpotusta ja sisäistä hyvää oloa ajatellessani tulevaa. Mutta,ennen sitä keskitytään kisaprojektiin :) Toisaalta tuo ilmaisu ”kisaprojekti” on aivan väärä sanamuoto. Urheilu on ollut mulle kauan elämäntapa. Nyt siitä ehkä on tullut vain enemmän tavoitteellisempaa ja enemmän säännöllisempää kuin mitä se oli ennen. Enemmän minä nautin tästä itse tekemisestä. En treenaa siksi että voin sanoa meneväni kisaamaan. Treenaan koska siitä tulee mulle hyvä olo.Se tuo elämääni sisältöä.Se on myös meidän yhteinen harrastus. Yhdessä tekemistä. Kisat sinällään on mulle toisarvoinen juttu.Ajattelen sen niin ,että se on yksi etappi ja ”päätös” yhdelle matkalleni kehittää itseäni. Piste iin päälle jonka jälkeen tiedän taas mitkä ovat heikkoja kohtiani, mitä tulee parantaa ja jne.

Turhahan sitä on kieltää etteikö tässä nälkä kasva syödessä ja halu menestyä kovenee päivä päivältä mutta pyrin keskittymään omaan tekemiseeni ja muistaa välillä hymyillä katsoessani peiliin.

Josta päästäänkin aasin siltaan..Diettiä on takana nyt se pari viikkoa ja keho ei lähtenyt toimimaan ihan niinkuin oli suunniteltu. Keho kerää jostain syystä nestettä ja pitää painon ylhäällä. Energiat riittää tosi hyvin treenata ja näläntunteesta ei ole ollut tietoakaan. Proteiinipitoinen ruokavalio pitää siitä kyllä huolen ja voi olla että se on yksi syy ettei paino pahemmin liikahtele. Toki voi olla, että rasva tirisee vaikka puntari näyttää toista. Peiliä on siis tuijoteltava.
Ensimmäisen viikon hampaan poistot ja kipukuurit tms vaikuttivat varmasti omalta osaltaan asiaan. Mutta eipä tässä nyt auta selitellä tai jäädä enempää pohtimaan syitä. Vaan heti ruokavalioon tehtiin muokkauksia. Katsotaan mitä nyt alkaa akan kehossa tapahtua. On tämä kyllä varsin mielenkiintoista puuhaa nähdä miten oma kroppa reagoi muutoksiin. Pikku nyanssitkin voi heilautella elimistön toimintaa yllätävänkin paljon.  Jotenkin sitä kuvitteli  ja odotti ennen diettiä, että muutoksia näkyy nopeasti ja homma kulkee kun junan vessa.Mutta, eihän se vaan aina mene niin! Tässä huomaa ammattilaisen ja ”ammattilaisen” eron.Vaikka itselläkin on alan koulutus ja tieto taitoa, ei tähän palapeliin riittäisi omat rahkeet. Kauhulla mietin miten tuolla maailmalla  aletaan valmentamaan muita nuoria ja kokemattomia tyttöjä yksien omien kisojen jälkeen, omaamatta sen enempää koulutusta tai ymmärrystä kehon toimminnasta. Siinä tulee varmasti paljon pahaa jälkeä. Jota media pääseekin sitten ruotimaan miten hurja laji fitness onkaan. Kun alat valmentamaan muita pitää sinulla olla melkoinen kokemus takana koska se mikä toimii sulle itsellesi ei välttämättä toimikkaan muille ja sitten mennään metsään jos oikeanlaisia muutoksia ei osata tehdä. Jos olet aloitteleva kuntoilija, ota valmentaja! Jos olet kisaan tähtäävä urheilja, ota valmentaja mutta älä ota ensimmäistä joka vastaan kävelee vaan etsi juuri sinulle sopiva valmentaja ja sellainen jolla on jotain näyttöä kokemuksesta!
Omalla kohdalla voin sanoa, että olen juuri tehnyt näin ja löytänyt parhaan valkun ikinä.
Luotan kyllä ihan täysin siihen, että tästä vielä kuoriutuu hyvä paketti!

Mun aamianen
 (1 muna, 4 valkuista, palvikinkkua,
pinaattia, 10%juustoa)

Kanaa, riisinuudelia, paprikaa,
porkkanaa,valkosipulia, mausteet
Iltapala:
5 valkuaista, raejuustoa ja marjoja
Tankkauspäivän aamupala!
 Nam!
 Tuskin tarvitsee enempää sisällöstä sanoa.
Tankkauspäivän pikalounas:
 riisiä, tonnikalaa,wok vihanneksia.

Huomenna sitten ruokien kanssa taas uusilla kujeilla!
Ja hei tietty pakolliset kuntokuvat ;)
Liekkö kuvaajalla ollut darra kun noin on tärähtäneitä kuvia tullu.. !