Ilman kipua ei ole kehitystä…

Tiistai. Se tarkoittaa mun elämässä jalkapäivää. Tällä viikolla porskutellaan menemään voimaviikkoa. Nämä treenit ovat yleensä minulle helpoimpia ja tietysti myös mielekkäimpiä treenejä. Mahdollisimman paljon romua tankoon niin että tietää elävänsä. Se tuo järjettömän suurta mielihyvää pääkopalle. Pumppi viikko on taas minulle se helvetillisin viikko. Tänään päästiin taas ennätys painoihin niin kyykyssä kuin prässissäkin. Treeniin kuului myös setti hackissa pudotus sarjoilla. Hack, ehdottomasti yksi mun lempi liikkeistä. Siinä saa aivan jäätävän hyvän poltteen etureisiin. Se tekee kipeää mutta samalla siitä niin nauttii. Joku voisi sanoa hulluudeksi :)
Loppuun pumpattiin etureisistä loput mehut polven ojennksella. Jalat oli kirjaimellisesti valmiit. Huominen aku ankka kävely on taattu!

Panostan treeneissä melko paljon alkulämmittelyyn. Erityisesti olkapää ja jalkapäivinä. Etureisille otan usein muutamia sarjoja kevyillä painoilla polven ojennusta (erityisen hitaita toistoja) jotta reidet alkaa heräämään tulevaan. Jalka lämmittelyissä käytän aina foam rolleria. Aivan ehdoton kapistus. Käytän tätä siis ennen treeniä ja ensimmäisten kyykky sarjojen välissä sekä treenin jälkeen. Kun aloin rullaa käyttämään huomasin kuinka paljon paremmin palauduin kovista treeneistä ja voimatasot nousi. Joten liputan rollerin nimeen! Ilman tätä ei voi enää elää.

Huolellinen alkulämmittely tahtoo usein jäädä huonomalle huomiolle samoin kuin loppuvenettelyt. Myös ennen treeniä tulee tehdä treenattavalle lihakselle venyttely MUTTA  vain lyhyet venyttelyt (5-10sek ei staattisia) jotta lihas ei mene lepotilaan jolloin voimantuotto huononee.
Jos sulla on tiukka aika taulu niin eihän sitä aikaa siitä treenistä pois ota vaan usein pois jättää juurikin jomman kumman venyttelyistä/lämmittelystä. Ei kai koskaan voi liiaksi puhua alkulämpän tärkeydestä.Se että lihas on lämmitetty huolella  vähentää loukkaantumis riskejä ja saat maksimaalisen tehon irti lihaksesta. Ja sitähän me halutaan jotta pystytään kehittymään, eikös vaan?

Panostetaan siis venyttelyyn ja lämmittelyyn! 
Treeneistä kun tulin kotiin niin iltaan ei muuta enää mahtunutkaan kun suihku….

                                                                        …..ruokaa…

                                                               …..Uusin Body….

Ja unta!!