Ketoosi päivä 7

Heips vaan,

Kaikki kiva loppuu aikanaan…

Niin ne on lomat lusittu ja paluu arkeen alkanut. Tosin hieman erilaiseen arkeen millaiseen on totuttu. Maanantaina polkaistiin käyntiin hierojaopinnot. Nyt siis porskutellaan kokopäivä opiskelijan tittelillä vajaan vuoden verran. Mielenkiintoista! Ensimmäinen viikko meni ihan siivillä.
Jo nyt tiedän tehneeni oikean valinnan päättäessäni jättää nykyisen työni ja lähteä opiskelemaan  juuri tätä alaa. Tiedän myös sen ,että anatomian opiskelu ei tule olemaan mulle  sieltä helpoimmasta päästä mutta mikä tässä elämässä helppoa olisi. Tässäkin, kiitos seisoo lopussa. Uskon, että tulossa on mahtava vuosi. Meidän ryhmässä huokuu hyvä henki ja kaikki ovat aidosti kiinnostuneita siitä mitä eteen on tulossa. Ja on aina upeaa tutustua uusiin ihmisiin. Hyviä tyyppejä siis tupatäys.

Dietti etenee…omalla painollaan. Muutama viikko sitten aloin jo pyörittelemään ajatusta olisiko dietti järkevä lopettaa nyt ja antaa kehon palautua muutaman kuukauden ja sitten rypistää uusi dietti jo keväälle kultsan kisoihin. Koska kunto tuskin tulee olemaan sellainen että lavalle nousen. Tapasin Sallan asian tiimoilta ja samalla vedettiin jalkatreenit keskittyen siihen mun ongelma kohtaan eli perseeseen. Piru vie että se rasva on siellä tiukassa! Marssin Solanaan jo sillä ajatuksella että mun dietti saattaa loppua vielä samana iltana. Mutta toisin kävi. Sain taas Sallan tapaamisesta jotenkin hillittömän energian ja koska Salla oli sitä mieltä että vielä on mahdollisuus niin eihän tätä leikkiä kesken sitten jätetä. Nämä fiilikset eivät olleet diettiväsymyksestä johtuvaa luovuttamisen tunnetta vaan enemminkin kuvittelin ajattelevani järkevästi tulevaisuutta kisojen suhteen. Nämä muutamat viikot nyt kerää vaikka pieniä kiviä. Kovinta mun päälle on ollut se, että tuloksia ei ole tullut niinkuin on suunniteltu. Se on ollut kaikkein turhauttavinta. Ei tämä itse tekeminen tai ruokavalio ole tuntunut niin raskaalle kun kuvittelin.Toki onhan siinäkin omat haasteensa. Kun energiaa on vähän ei treeni kulje niin hyvin kun haluisi, ruokaa saat olla laittamassa joka käänteessä ja onhan tämä toki tietyllä tapaa rajoittanut myös sosiaalista elämää mutta silti en ole kokenut sitä ongelmaksi vaan nimenomaan sen että tämä perkeleen kroppa ei tee sitä mitä sitä käsketään tekemään :)

Loman aikaisia kuvia. Tässä aamukunto 4vkon takaa. 
Jotenkin näyttäs että ei jaksa enää… :D

Tapaamisessa päätettiin siis jatkaa vielä 4 vko ja arvioidaan sitten katkaistaanko dietti vai mennäänkö viimeistely viikoille. Viimeisenä oljenkortena vedettiin ässä hihasta:ketoosidietti! Mulla oli pieni pelko siitä kuinka mun vatsa(joka on temppuillut koko dietin ajan)reagoi kun hiilarit vedetään minimiin ja protskua/rasvaa tulee kehiin paljon. Onneksi se pelko oli turha. Pahimmat päivät oli 4-5 päivät. Heikotti, nälkä,vireystasot oli alhaalla ja treenit oli mitä oli. Aamulenkille lähtiessä tuntui että oli jo hyvän matkaa juossut ennenkuin oikein edes ymmärsi missä oli.
Oli muuten melko helppo homma aloittaa ketoosi ja koulu yhtä aikaa :D Ei ollut ihan terävin olo!

Mutta 6 päivä sitten oli jo huomattavasti parempi. Pirteä olo, nälkä poissa, ruuan/karkinhimo poissa (joka on kiusannut mua viimeiset viikot), ja treenitkin on taas lähteny rullaamaan. Paino oli 4päivän aikana pudonnut -2kg. Yleisfiilis mainio ja peilistä kun katsoo niin mulla on sellainen pieni toivonpilke että nyt taitaa laardi tiristä niinkuin kuuluukin. Kunhan nyt vaan homma toimisi näin loppuun saakka eikä aineenvaihdunta vaan hidastuisi. Aika huisi fiilis että kaikkien näiden viikkojen jälkeen ketoosi loppumetreillä sai mut näin hyvään energia lataukseen. Nimittäin dietin ensimmäinen ruokavalio oli protsku dietti joka ei toiminut kunnolla. Mutta siellä oli silloin melkoinen määrä stressiä taustalla…liekö se syynä. Mene ja tiedä.

Dietti vko 16 /ketoosin 3 päivä
Dietti vko 17

Sen jälkeen kun palattiin(muistaakseni jossain vkon 12-13 paikkeilla) vanhaan treeni kaavaan 6x aamu aerobista ja 5 salia, mun palautuminen on ollut optimaalista. Lisäyksiä on toki tullut treenien päälle 20min aerobiset. Olen tehnyt ne usein kiertoharjoitteluna johon saan ympättyä pakaran aktivointia mukaan joka on nyt ollut lisänä treenien päälle 3xvko. Tänään selkä/olkapää jumpan päälle tein aerobisen osuuden uiden ja päälle puolisen tuntia vesihierontaa. Se on ihan loistava liikkumismuoto. Palauttaa älyttömän hyvin.

Ensi viikolla LPG-hoitoa reisille ja pakaroille ja muutoin hierontaa liki jokapäivä jotain:) Harvassa koulussa voit päättää koulupäivät hierontaan. Parhautta!