Lihakselle lepoa..

Näin se olisi jälleen viikko paketissa.

Nyt olisi lusittu neljän viikon treenikierto läpi ja olisi lepoviikon aika. Eikä yhtään taas liian aikaisin. Tämä oli ensimmäin treenikierto sitten dietin jälkeen ja hyvälle tuntui. Kyllä se vaan teki päälle nannaa kun  energiaa oli ihan eritavalla kun dietillä. Vaikka kulki se treeni suht hyvin silloinkin. Mutta nyt huomaa, että kyllähän tässä nyt taas on eri tekemisen meininki. Kaloreita nostettiin lisää 3 viikkoa sitten. Vaikka on ihan huippua syödä mahansa täyteen niin jotenkin tämä ”turpeempi” olo ei tunnu hyvälle. Vaikka toki ymmärrän ettei dietti paino voi olla koko vuoden paino. Dietillä myös oma minä kuva vääristyy yllättävällä tavalla. Tässä kohtaa on tärkeää ymmärtää kehon realiteetit.

Kroppa on ottanut TODELLA hyvin treeniä vastaan ja palautunut treeneistä kohtuu hyvin. Nyt viimeisellä viikolla huomasin kyllä, että lepo alkaa olemaan jo tarpeen. Aerobisia vielä viikkoon muutama mahtuu ja edelleen teen ne aamulla tyhjään vatsaan. Jotenkin se vaan on mukavempaa käydä ottamassa hiki heti aamusta. Vielä kun ulkona lämmintäkin.

Viime viikko oli jättiläis sarjaa. 5-8 liikettä per lihasryhmä. Toistoja 8-12 ja  4-5 rundia  Voi luoja paratkoon mun lihakset huuti armoa. Joka treenistä sain itteni aivan sairaan kipeeksi. Ah, sitä tunnetta,ihan  parhautta! Mun ”piiskuri” oli koko viikon ylitöissä joten jouduin kiusaamaan yksin itseni aina sinne kipurajojen ylitse. Siinä kohtaa kun pää sanoo, että lopeta, lihas on täynnä maitohappoa ja sattuu niin, että tuntuu ettei yksikään raaja kykyne liikkumaan on sinun on silti vaan jatkettava sarja loppuun asti. Välillä tuntuu, että tämä on ihan hullun hommaa mutta eikös se sanontakin kuulu, että ”hulluna on hyvä olla”!

Eilen kävin Hyvinkään Torikeskuksella treenaamassa viikon vikan treenin, takareiska-rinta-vatsa jumpan ja sen jälkeen innostuin menemään ohjatulle venyttelytunnille. Virhe!  Ei vaan, hyvää se teki ja tarpeeseen tuli. Liikkeet oli juurikin samoja mitä vatkaan itsekkin joka treenin loppuun tahi alkuun mutta omat venyttelyt ja liikkuvuusharjoitteet on tainnu jäädä hiukan liian lyhyiksi. Malttamaton kun olen. Siinä vaiheessa kun lihas alkaa kunnolla venyä minä olen jo siirtynyt seuraavaan venytykseen. Perhana mä olin illalla romuna…

Taitaapi nämä ohjatut lihashuolto tunnit nyt tulla mun treeneihin jäädäkseen. Sillon tällöin kunnon venettyly tunti on ehdttomasti järki valinta. Olen nyt kesästä asti pyrkinyt käymään kerran viikossa  uimassa ja vesihieronnassa. Tuo kombo palauttaa minua melkoisen hyvin. Suosittelen!

WP_000551

Nyt toivotan treenin täyteistä viikkoa teille ja siirryn itse paistamaan ensi viikon liha pläjäystä!