Reeniä horo reeniä!

Treenivuorossa kädet ja olkapäät. Olkapäitä treenaan kaksi kertaa viikossa ja tämä toinen niistä on ns. hapotus treeni olkapäille. Olkapäät tehdään treeni lopuksi tripla sarjana ja pidemmillä toistoilla.Mä rakastan sitä poltetta kun maitohappo alkaa pakkaantua olkapäähän ja silti koitat pinnistellä vielä muutamia toistoa. Pienemmissä lihaksissa maitohappoa kestää eritavalla kun esim jaloissa.Nämä on niitä juttuja missä se korvien väli vaikuttaa kuinka monta toistoa pystyt tekemään sen jälkeen kun lihas tuntuu räjähtävän ja aivot sanoo että lopeta!

Hauikselle tulee aina kolme eri liikettä. Pyrin aina treenaamaan tuntumalla ja keskityn treenattavaan lihakseen ja lihaksen supistukseen.. Hauiksen treenaamisessa kun ei tarvitse olla salin kovimpia painoja kunhan keskittyy tekemään sen työn nimenomaan sillä haukkarilla. Ketään mollaamatta mutta salilla näkee melkoisen usein nuoria junnuja (sekä myös vanhempia) jotka vääntää aivan helvetillisillä painoilla hauis kääntöjä niin että koko kroppa heiluu kun heinämiehellä. Monasti se näyttää siltä että kaikki lihakset paitsi hauis tekee töitä. Heijataan liikkeen voimalla se paino ylös ja ollaan kovia jätkiä kun pystyy tekemään suuremmilla painoilla kun vieressä oleva kaveri.Joskushan se voi toki olla tarkoituksen mukaista mutta kehityksen kannalta tätä treeni tyyliä ei kannata omaksua jokaiseen treeniin. Itselläni on voimaviikot (joita on vain 1 5vkon treenikierrossa) sellaisia jolloin saa runtata rumemmilla tekniikoilla mutta muuten pysytellään hallitusti puhtaissa suoritus tekniikoissa. Toki myönnettäköön että kunnianhimoisena välillä innostun itsekkin kokeilemaan, että vieläkö menis tuolla isommalla painolla muutama toisto mutta onneksi mulla on treeneissä mukana järjen ääneni joka muistuttelee mihin kisoihin olen treenaamassa. En voimannostoon joten se ykkösten tekeminen ei palvele minua lajissani mutta välillä pää kaipaa sellaista. Mulle todella suuri tuki ja apu on rakas mieheni jonka kanssa saan treenata lähes jokaisen treenini. Kimpassa treenaaminen on tietysti mukava yhteinen harrastus mutta siitä on myös mulle apua kun on aina varmistaja mukana ja ihminen joka seuraa/opastaa tekemisiäni. Tietysti on sitten eri asia kuuntelenko kaikkea mutta… ;)

Haukkareiden jälkeen on ojentajien vuoro joille myös kolme eriliikettä. Ojentajat on vittumaisin lihasryhmä treenata. Ehkä siksi että ovat heikoin lenkki :) Mutta, kuitenkin äärettömän tärkeät jotta olkapäät ja kädet näyttäisivät isommilta.

Tässä vaiheessa kun kädet alkaa olla aivan soseena aletaan tekemään pystypunnerrusta ja triplaa. Tässä treenissä teen pystypunneruksen tangolla seisten koska saan sillä parhaan tuntumaan ja koska hapotukseen ei tarvitse suuria painoja vaan entistä kovempaa keskittymistä työtä tekevään lihakseen.
Triplat lopuksi ja tämä tyttö on melkosen valmis :)

Välillä vaihtelen lihasryhmä järjestystä niin että tässäkin treenissä tulee olkapäät ensin jolloin pystyn tekemään isommilla painoilla mutta koska viikko ohjelmassani on yksi olkapäätreeni omanaan niin tämä on tuntunut hyvällä näinkin.

Vielä täytyy mainita taas tuosta alkulämmittelystä sen verran että näissä olkapäätreeneissä lämmittelen myös todella hyvin. Kiertäjät tahtoo olla kireellä koko ajan erityisesti vasemmalta puolelta (vahvempi puoli).Käytän pääasiassa kuminauhaa lämmittelyissä. Kun aloin treenaamaan enemmän mun olkapäät alkoi lähes samantien temppuilla ja koska ovat kovalla rasituksella koko ajan niin ne on syytä pitää kunnossa.Säännöllisen hieronnan ja huolellisen alkulämmittelyn  vuoksi olen saanut pidettyä ne jonkinlaisessa kondiksessa.

Nyt toivottelen kaikille lukijoille mukavaa perjantai päivää!