Sali turnee

Nyt on päästy tutustumaan muutamaan saliin tässä lähi huudeilla. Mukavaa vaihtelua käydä treeneilemassa eri ympäristössä mihin on normaalisti tottunut.

Ensin testissä Vantaan Fressi. Siellä käytiin ystäväni kanssa jumppaamassa selkä (paksuntava)/taka olkapää/vatsa treeni. Minulla oli rest pauce viikko joten sillä mentiin. 
Takaolat taljassa köydellä 4×10 (rest pauce)
Maastaveto 1×12, 1×10, 1×8,1×6,1×10
Kulmasoutu 3×10 (rest pauce)
Alatalja kapeella 3×10 (rest pauce)
Ylätalja taakse 3×15
Vatsatrutistus  lisäpainolla 4×12
Supersarjana: jalkojen nosto+ vartalonkierto levypainolla 3×20-30
 Fressi oli oikein mukava paikka. Uusi, moderni ja laaja laitekanta sekä tilava. Ehkä levypainoja voisi olla hiukan enemmän. Jos samaan aikaan treenaa useampi ”isompi” mies saattaa painot alkaa loppua kesken. Mutta kaikin puolin mukava sali. Mimmit keskittyi niin itse pääasiaan eli treenaamiseen että ”pakolliset” selfiet jäi nyt ottamatta :)
Seuraava tutustuminen oli Elixiaan. Siellä treenttiin olkapäät ja kädet. Tällä kertaa minulla oli tripla viikko joten semmoista oli tiedossa tälle päivää.
Nyt alkaa pikku hiljaa huomaamaan kaloreiden pudotuksen. Joinain päivinä vaan meinaa tyttö hyytyä kesken leikin. Sarja kestävyys ei ole samanlaista kun siihen aikaan kun hiilaria sai vielä koneeseen enemmän. Mutta hyvä jumppa silti saatiin aikaiseksi.
Pystypunnerrus smithissä 4×10
Tripla 3×10-15

Viparit sivulle istuen 
Viparit eteen+ylös+pystyp (tangolla)
Viparit sivu kautta ylös
Hauiskääntö otsaan (mutkatanko) 3×10
Tripla 3×10-15

Scott
Hauiskääntö vinopenkiltä
Vasarakääntö
Ranskalainen punnerrus (tangolla) 4×10
Superina: push down ja pään yliveto taljassa 3×10
Elixia oli valtavan kokoinen mesta. Laite kantaa löytyi 3 eri kerroksesta. Löytyi erikseen toiminallinen alue, vapaapaino alue, jumppasalit, aerobinen puoli, vatsalaitteille oma soppi sekä kahdessa eri tilassa laitteita. Tälläinen maalaistollo olisi yksin saattanut eksyä sinne ;)

Seuraavana testiin pääsi Mäkelänrinteen kuntosali. Hinta laatusuhde oli mielestäni oikein kohdallaan. Kertamaksu 6€. Sali oli pieni  mutta me oltiin siellä päivällä jolloin siellä ei ruuhkaa näyttänyt olevan joten mahduttiin oikein hienosti treenaamaan. Ehkä isompaan ruuhka aikaan voi tulla laitteisiin jonotusta. Laite kanta oli ihan riittävä, että pystyy perustreeninsä suorittamaan. Kaikki perus vatkaimet löytyi ja painoja oli riittävästi kovemmillekin treenaajille. Kiva lisähän siellä on, että treenin jälkeen voi käydä vielä uimassa jos tuntuu että puhtia riittää. Tällä kertaa me kuitenkin skipattiin se. 
Triplaviikon vikaa treeniä vietiin. Koska mulla on lyhennetty lepo viikko niin tällä viikolla treenit on supistettu 3 sali kertaan. Tänään siis selkä/rinta/vatsat
Ylätalja eteen 4×10
Tripla 3×10-12
Hammersoutu 
Pullover taljassa
Alatalja leveä
Vinopenkki kp 4×10
Tripla 3×10-12
Rintaprässi
Ristikkäistalja
Pullover penkiltä kp
Triplana 3×12-20
Vatsarutistus (lisäpaino)
Vatsarutistus pallolla
Kylkiaskellus
Ja sitten 4 päivän lepoviikon viettoon!! Jonka jälkeen alkaa uusi treenikierto. Sali treenejä tulee olemaan 9 viikossa + aerobiset päälle. Kirjoitellaan niistä lisää tuntemuksia ja fiiliksiä :)
Muutama diettiläisen ruokavinkki…..
Broilerin rintafilettä, pinaattia, öljyä, porkkana/sipuli/lanttu/paprika pyrettä.
Broilerin rintafilettä, uunissa paahdettua perunaa, basilka öljyä, tomaatti+salaatti
Välipäivän välipala: katkarapua, kurkkua, tilliöljy, 3% fetaa, salaattia