”Syökää kanaa”

Minulta kysellään paljon siitä mitä minä dietillä syön ja saanko edes syödä ja paljonko.
Voin kertoa, että saan syödä ja tähän mennessä vielä ihan kohtuullisesti. Nälkä vaivaa ajoittain mutta en todellakaan elä nälässsä. Kalorit toki pienenee pikku hiljaa mutta kun syö puhdasta ja laadukasta ruokaa saa sitä päivän aikana syödä itsensä kylläiseksi.
Syön 6 kertaa päivässä ja ruokailuvälit on n. 3h. Joka aterialla luonnollisesti on pääpaino proteiinissa. Hiilaria tulee eniten aamupalalla(aerobisen jälkeen) ja treenin jälkeisellä ruualla. Hyvät rasvat on tietysti myös mukana.Paljon kasvista ja erityisesti vihreää. Tykkään syödä yksinkertaisia makuja. Kasvikset saa maistua kasviksilta eikä mielestäni liikaa makuja saa sotkea keskenään. Aamupalan kaurahiutale-valkuais ”lettu” on mun suosikki. Taikinaan kun lisää kanelia ja vanilja aromia niin ompa hyvvää.Heh, tämä ehkä kertoo juurikin sen, että yksinkertaiset maut miellyttää :)

Loman tullessa treenit tulee muuttumaan paljon. Salitreenejä tulee 2 päivässä. Treenin päälle hiitit ja lyhyet aerobiset sekä aamu/ilta aerobiset/iron cardiot. Kova setti varsinkin kun minun kroppa on sellainen mikä menee jumiin/tukkoon helposti. Lihashuolto on mun kohdalla TODELLA tärkeää. Mutta, odotan tätä treenikiertoa innolla. Olen henkisesti orjentoitunut siihen että seuraavat 6 vko keskitytään kuntoon kun siihen on näin hyvä mahdollisuus. Nyt kun stressi ja paineet on alkanut purkaantua olen nukkunut niiiiin hyvin ja pitkään. Paino heilahti kivasti alas ja sentit sulaa vyötäröltä. Tässäkin voi vaan todeta mitä stressi saa aikaan ja kuinka tärkeää urheilijan on saada riittävästi unta.

Tämä kuva ei paljoa selittelyjä kaipaa. Se on ihan sitä itseään ilman sen suurempaa hifistelyä.
Välipäivän nopea lounas: pottua, valkosipuli,sipulia, tomaattia, tonnikalaa. Pannulla kaikki sekaisin suolat, pippurit sekaan ja tuoretta sitruunamehua päälle sekä nippu persiljaa.
Minä joka en ole eläissäni pitänyt limppareista olen ruvennut juomaan ”herkkuna” tätä litkua :D
 Nuudeli-nautawok:Naudan paistisuikkua, riisinuudelia, valkosipulia, chiliä, basilikaa, suolaa ja pippuria sekä salaatti kylkeen.
Kiireisen naisen lounas…Riisinuudelia, paprikaa, kanaa, pinaattia, salaattia ja kurkkua.
Tykkään tehdä lihoihin itse marinadit…silloin tietää varmaksi mitä syö ja välttää turhia lisäaineita. Kesän tullessa täälläkin on ollut grilli kuumana. Grillissä lihoista saa niin hyviä ja mehukkaita. Broilerin rintafileet kun kypsentää grillissä voi päälle heittää itse tehdyn basilika-valkosipuli öljyn.Mun ehdoton suosikki.Ohje on tosi simppeli. Minä kun pärjään suolalla ja mustapippurilla melko pitkälle.  Käytän kylmäpuristettua öljyä, suolaa, pippuria, valkosipulia, limemehua, reilusti tuoretta basilikaa jotta ”kastikkeesta” tulee paksu. Sitä voi sitten heittää lihojen päälle tai käyttää salaatinkastikkeena.
Oikein koostetun ruokavalion lisäksi käytän reippaasti lisäravinteita ruokavalion tukena. Tässä mm. tärkeimpiä aminohappoja.
Lopuksi muistakaa tämä !!